lördag 7 januari 2012

Årets, nej jag menar förra årets, pepparkakshus

Årets dröjer väl ungefär 11 månader till!

Det här tror jag är artonde året i rad jag gör pepparkakshus till jul. Det är jättekul, och alltid en utmaning att hitta på nåt nytt. Den här gången hade jag verkligen idétorka och frågade dottern vad hon tyckte att jag skulle göra. En moské, så hon! Coolt, det hade verkligen varit kul men jag orkade inte ge mig på en massa minareter och kupoltak. Makens förslag var betydligt enklare och passade bättre in i mitt julschema; sommarstugan på Öland. Hyfsat lik tror jag, trots att jag gjort den helt ur minnet eftersom jag inte heller orkade leta rätt på alla gamla bilder.... slö!!

Kanske om jag tar mig i kragen nån dag och plockar fram den externa hårddisken ur kassaskåpet och scannar in bilder ur gamla album skulle jag kunna lägga upp bilder på alla mina pepparkakshus! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar